Her er en liste med 10 ting, man skal lave, når man befinder sig på sit kontor.

Hvis man som ansat på et kontor gør sig overvejelser om, hvad man skal lave, når man har for meget tid, men endnu ikke har fri, er der her 10 råd til, hvad man kan begive sig ud i.

Her er listen med de 10 ting, man kan lave, hvis tiden og overskuddet er til det:

1: Få organiseret rodet. Man bliver stresset og irriteret af, at man bruger masser af tid på at finde eksempelvis informationer, som gemmer sig på papirlapper, man ikke kan finde i alt sit rod. Ikke nok med, at en oprydning får dit bord til at se renere og mere overskueligt ud. Det er også noget, som sikrer, at man er mere rolig i sit sind. En ren win-win-situation.

2: Kig resultaterne igennem. Det kan være opløftende at kigge sine resultater igennem efter en lang arbejdsdag. Det er noget, der kan løfte ens humør, og som i og for sig også kan gavne rent hypotetisk, hvis ens chef vil have en til samtale, og man pludselig får mulighed for at tale sig selv op og vise, hvad man er lavet af. Og hvad man har lavet.

3: Planlægning. Fem minutters planlægning redder en fra at lave noget i en halv time. At bruge tid på at planlægge, hvad man skal lave den kommende dag eller uge, er produktivt på alle måder.

4: Netværke. At have fingeren på pulsen i ens branche og lære nye mennesker at kende er altid godt. At netværke er også en måde, man fører sit navn frem på.

5: Opbyg et forhold til kollegerne. Brug tiden på at gå ud at spise med en medarbejder eller – hvis muligt – med chefen. Det er noget, der giver de ansatte følelsen af, at de er i gang med at bygge noget. Og det er det vigtigste, man kan føle, som ansat på et kontor.

6: Tænk over forbedringer. Som ansat kan man gøre sig overvejelser om, hvordan arbejdet ville se ud, hvis man lavede forbedringer i diverse sektorer. Noget, der kan tages op med chefen eller andre ansatte.

7: Lær. Brug tiden på at læse magasiner inden for branchen, læse nyheder, være aktiv på forummer, læse blogs og meget mere. Jo større viden, du har inden for dit felt, jo bedre.

8: Få noget luft. At hvile sit sind er et undervurderet aspekt, man ikke skal forsømme. En gå- eller løbetur med en kollega kan også bringe dig tættere på din kollega rent menneskeligt.

9: Hjælp. Hjælp dine kolleger. Hvis du har en dag, hvor du er færdig før tid, eller hvor der ikke er meget at lave, kan du hjælpe en af dine kolleger, der er i tidsnød.

10: Brug tid på de langsigtede projekter. Det kan være, at der venter opgaver, som trækker tænder ud om noget tid. Brug tid på at researche og lignende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *