Lej-kontorlokaler

- når din virksomhed skal flytte!

Hvad skal I være opmærksomme på?

Det er vigtigt, der er enighed om overtagelsen af et nyt lejemål mellem udlejer og lejer. Både i forhold til tidspunkt – hvornår kan vi reelt flytte ind? Og i forhold til tilstand – hvad skal udlejer sørge for – og hvad skal vi selv sørge for.

Det kan være svært at kræve nye ting, hvis ikke det er indskrevet i lejekontrakten, så alt skal gerne være afklaret inden overtagelsen af det nye lejemål. Særligt hvis der har været reele ting der skal udbedres, inden I flytter ind i jeres nye kontorlokaler.

 Gennemgå listen sammen med udlejer

Har I lavet særlige aftaler med udlejer omkring udbedringer, indretning eller andet, kan det være en god idé, at I sammen med udlejer gennemgår disse punkter inden overtagelsen træder i kraft. Bed om et tidspunkt, hvor I kan mødes I jeres nye lejemål og gennemgå de aftalte punkter. Her skal I bl.a. se på og blive enige om, hvad der allerede er i orden og hvad mangler – og evt. hør hvad udsigterne er for det, der mangler. Er der ting, der ikke lever op til jeres aftale ved overtagelsen, kunne en form for kompensation være på sin plads. Det kunne være, I kunne forhandle om en nedsat husleje i et tidsrum, hvis der er tale om omfattende ting, som udlejer ikke har levet op til inden for den aftalte tidsramme.

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *