oktober 13, 2023

Det skal man huske, inden man flytter i nye kontorlokaler

Når man som virksomhed har besluttet sig for at skifte de gamle kontorlokaler og flytte virksomheden til en ny adresse, er der altid en masse arbejde forbundet med det. Derfor er det vigtigt, at man allerede tidligt starter med planlægningen af flytningen, og at man koordinerer de mange arbejdsopgaver, der skal klares. I denne artikel ser vi nærmere på, hvad man som virksomhed skal huske, inden man flytter ind i nye erhvervslokaler.

Start med at koordinere ansvar og arbejdsopgaver

Flytning af en virksomhed til nye kontorlokaler, selv hvis det er en lille virksomhed, vil altid indebære en masse arbejde. Derfor er det vigtigt, at man i virksomheden i god tid holder møder, hvor man fordeler ansvar for de mange forskellige arbejdsopgaver, der skal klares. Skab et overblik over alle medarbejderes arbejdsopgaver, og skriv det eventuelt ned et sted, hvor alle kan se det.

Selv hvis man er en lille virksomhed, er der meget at holde styr på i forbindelse med en flytning. Så uanset hvor stor din virksomhed er, er det vigtigt at have styr på koordination af arbejdsopgaverne i forbindelse med flytning til nye kontorlokaler.

Underret alle relevante interessenter om flytningen

Når man flytter til nye erhvervslokaler som virksomhed, er det selvfølgelig vigtigt, at ikke kun virksomhedens medarbejdere ved, hvor de kan finde virksomheden. Man skal også huske at meddele alle virksomhedens interessenter om flytningen. Først og fremmest skal virksomheden sørge for at meddele flytning på Virk.dk, hvilket bl.a. er relevant i forhold til ejendomsskat.

Derudover er det vigtigt at meddele alle kunder og leverandører om adressen for de nye kontorlokaler. Så er du sikker på, at leverandørerne sender varerne til den nye adresse, og at kunderne ikke går forgæves. Når du meddeler kunderne om flytningen, er det samtidig en god idé at meddele, hvorfor det er en god idé, og hvilke fordele kunderne opnår, ved at virksomheden er flyttet.

Opsig de gamle erhvervslokaler, og overvej indretningen i de nye lokaler

Det administrative skal der selvfølgelig også være styr på. For at undgå at skulle betale leje for kontorlokaler på to forskellige adresser skal du sørge for at opsige det gamle lejemål, så det passer med, at det afsluttes, samtidig med at det nye erhvervslejemål starter.Derudover er det en god idé at begynde at overveje, hvordan de nye erhvervslokaler skal indrettes. Så kan du begynde at kigge efter møbler og inventar tidligt og være parat til at indrette lokalerne på den måde, som du har tiltænkt, straks efter I flytter ind.

SHARE:
nyheder 0 Replies to “Det skal man huske, inden man flytter i nye kontorlokaler”